Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011

Όχι



Λέτε πολύ συχνά "Ναι"; Μήπως σας είναι δύσκολο έως αδύνατο να πείτε "όχι"; Να αρνηθείτε κάποια υποχρέωση, δέσμευση, απαίτηση ή οτιδήποτε άλλο έρχεται σε αντίθεση με τις αξίες σας, με τους στόχους και τα πλάνα σας, μόνο και μόνο για να μην "πληγώσετε" τους άλλους; Τελικά όμως βρίσκεστε σε σημείο να έχετε αναλάβει τόσες πολλές ευθύνες που δεν προλαβαίνετε να είστε συνεπής σε αυτά που είναι σημαντικά για εσάς;

Διάβασα μία πρόσφατη ανάρτηση του guru του μάρκετινγκ Seth Godin με θέμα "Όχι."

Όχι, δε δεχόμαστε τέτοιους πελάτες.

Όχι, αυτό δεν είναι μέρος αυτών που προσφέρουμε.

Όχι, αυτή η αγορά είναι πολύ δύσκολη για να την εξυπηρετήσουμε κατάλληλα.

Όχι, δε θα παραβλέψω αυτή την αρχή μου.

Όχι, λυπάμαι, δε θα μπορέσω να βγούμε για καφέ.

Όχι, δεν είναι αρκετά καλό αυτό. Θα το κάνεις ξανά σε παρακαλώ;

Όχι, δεν είμαι διατεθειμένος να χάσω την εστίασή μου, και όχι, δεν είμαι πρόθυμος να συμβιβαστώ.
-----------

και θα ήθελα να προσθέσω μερικά ακόμα που ταιριάζουμε σε εμάς:

Όχι, δε νομίζω ότι αυτή η επιχείρηση είναι για εσένα, τουλάχιστον όχι τώρα.

Όχι, δε θα μπορέσω να σου δείξω το πρόγραμμά μου, αν δεν είσαι πρόθυμος να ξεκινήσεις άμεσα.

Όχι, δεν μπορώ να σου εξηγήσω τα πάντα και να αφιερώσω άλλο χρόνο μαζί σου αν δεν είσαι διατεθειμένος να έρθεις στο μήτινγκ.

Όχι, δεν θα ήθελα να σου εξηγήσω περισσότερα από το τηλέφωνο. Αν ενδιαφέρεσαι να μάθεις περισσότερα, χρειάζεται να βρεθούμε από κοντά.

Όχι, δε θα κάνω πλέον τις παρουσιάσεις για εσένα.

Όχι, δε θα αφιερώσω άλλο χρόνο να σε εκπαιδεύσω από το τηλέφωνο αν δεν έρθεις έστω μία φορά στην εκπαίδευσή μας.

Όχι, δε γίνεται να σου δανείσω προϊόντα• χρειάζεται να αγοράσεις δικά σου.

Όχι, δε γίνεται να σου δώσω τα προϊόντα με έκπτωση χωρίς να έχεις κάνει την αίτηση.

και τέλος, Όχι, δεν είμαι διατεθειμένος να σου δώσω δωρεάν συμβουλές για το πως να πετύχεις αν δεν είσαι διατεθειμένος να διαβάσεις πρώτα το blog μου ή να δεσμευτείς ότι θα τις ακολουθήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου